(+30) 6939083257
Επικοινωνήστε για τα διαθέσιμα τμήματα-ώρες

Vinyasa-Flow Yoga

img_20150626_1507277Η πρακτική της yoga περιλαμβάνει ένα σύνολο τεχνικών όπως ασκήσεις (asanas), τεχνικές αναπνοής (pranayama) ασκήσεις εστίασης, διαλογισμό που στο σύνολο τους χρειάζενται αρκετές ώρες για να εξασκηθούν.

Η Vinyasa είναι ένα σύστημα που οργανώνει την πρακτική σε κινητικές ακολουθίες πλήρως συγχρονισμένες με την αναπνοή. Με την προσθήκη των bandhas μαζί με συγκεκριμένο σημείο εστίασης ενισχύονται τα οφέλη και αποτελεί ένα ολοκληρωμένο πακέτο εξάσκησης του σώματος και του νου. Δημιουργός αυτής της τεχνικής ήταν ο Rishi Vamana. Ένα από τα αξιοσηµείωτα χαρακτηριστικά της vinyasa είναι το γεγονός ότι οι asanas δεν κρατάνε πολύ ώρα.

Μια από τις παγίδες της yoga είναι η ταύτιση του ασκούµενου µε την θέση. Λέει κάποιος «τώρα είµαι στον πολεµιστή ένα, τέλεια κάνω yoga» και αποσπάται η προσοχή του από την αναπνοή και πηγαίνει στην µορφή της θέσης.

Η κεντρική ιδέα της vinyasa είναι να µετακινήσει την προσοχή του νου από την θέση στην αναπνοή, µε αποτέλεσµα ο ασκούµενος να συνειδητοποιήσει ότι οι θέσεις (asanas) όπως και όλες οι µορφές, σχήµατα, είναι παροδικές. Όλες οι µορφές, αντικείµενα, κατασκευάσµατα έρχονται και φεύγουν.

Η αναζήτηση της yoga είναι για το άµορφο, το άυλο (συνείδηση). Η vinyasa yoga είναι ένας διαλογισµός στην παροδικότητα, και το µόνο σταθερό στην πρακτική είναι η αναπνοή. Μέσω αυτής οι asanas σχηµατίζουν ένα mala (ροζάριο). Το mala κοινώς χρησιµοποιείται για το µέτρηµα των mantras κατά την διάρκεια του διαλογισµού. Στην vinyasa κάθε θέση είναι µια χάντρα που σχηµατίζει το ροζάριο και η πρακτική γίνεται ένας κινητικός διαλογισµός. Η δηµιουργία θερµότητας καίει τις τοξίνες, όχι µόνο τις φυσικές αλλά και το δηλητήριο της άγνοιας και της αυταπάτης.

Όταν η κάθε asana εκτελείται µεµονωµένα, µπορεί να οδηγήσει σε υπερβολική ελαστικότητα, η οποία αποσταθεροποιεί το σώµα. Η σωστή θέση των οστών, και ειδικά της σπονδυλικής στήλης επιτυγχάνεται διατηρώντας ένα συγκεκριµένο µυικό τόνο. Η µέθοδος της Vinyasa µε τα συνεχόµενα περάσµατα εξασφαλίζει την δύναµη να συγκρατήσουµε την ελαστικότητα που έχει αποκτηθεί από τις asanas. Εδώ πρέπει να τονιστεί ότι η ελαστικότητα που δεν µπορεί να υποστηριχθεί από την δύναµη δεν θα πρέπει να επιδιώκεται.